Центр надання адміністративних послуг «Дія Центр» Кам’янецької сільської ради інформуємо мешканців громади:
З метою збору коштів для допомоги українським військовим, які постраждали внаслідок бойових дій, до обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) листом від 12.09.2024 № 13-0005/69463 звернувся Національний Банк України з пропозицією щодо співпраці в межах благодійної акції зі збору монет #SuperCoins (далі - Акція). Національний Банк України разом із Superhumans Center (сучасна клініка, що спеціалізується на протезуванні, реконструктивній хірургії, реабілітації та психологічній підтримці постраждалих від війни) організував Акцію, яка передбачає збір монет номіналами 10, 50 копійок, а також 1, 2, 5 та 10 гривень. У межах Акції можна здавати монети та банкноти, які перебувають в обігу. Пункти збору монет відкриті у відділеннях банків - партнерів (АТ КБ “ПриватБанк”, АТ “Ощадбанк”, АТ “ПУМБ”), перелік пунктів прийому можна подивитись за посиланням: https://promo.bank.gov.ua/super-coins/#section-10. Банки-партнери отримують монети від населення та перераховують такі благодійні внески на рахунок Superhumans Center на потреби українських військових, які постраждали внаслідок бойових дій. Термін проведення Акції - з 09 вересня до 29 листопада 2024 року. Посилання на її сайт: https://promo.bank.gov.ua/super-coins/. Детальніше про Акцію та її заходи можна дізнатись на сайті: https://promo.bank.gov.ua/super-coins/. Враховуючи вищевикладене, просимо підтримати благодійну Акцію та поінформувати мешканців громади про збір монет на підтримку військових. Пропонуємо організувати такий збір у громадських приймальнях, центрах надання адміністративних послуг, магазинах, відділеннях пошти та в інших громадських місцях. Матеріали для соціальних мереж та текст новини про початок Акції - за посиланням: https://cutt.ly/UeWUSBLI (матеріали оновлюватимуться впродовж Акції). Інструкція з організації збору монет в колективах додається.
Центр надання адміністративних послуг «Дія Центр» Кам’янецької сільської ради інформує:
Центр надання адміністративних послуг «Дія Центр» Кам’янецької сільської ради інформує: Яка медична допомога гарантована внутрішньо переміщеним особам при інсульті Медичну допомогу при інсульті можна отримати безоплатно в 226 лікарнях. Повну вартість лікування оплачує Національна служба здоров’я України, незалежно від місця реєстрації чи статусу пацієнта. Тож внутрішньо переміщені особи можуть розраховувати на медичну допомогу в будь-якому куточку країни. Інсульт - це гостре порушення мозкового кровообігу, що спричиняє ушкодження тканин мозку. Інсульт стається, зазвичай, раптово. У групі ризику люди, які мають високий кров’яний тиск, хвороби серця, діабет, дисбаланс холестерину, ожиріння тощо. Також фактором ризику є паління – подвоює ризик ішемічного інсульту та збільшує вірогідність геморагічного інсульту в 4 рази. На жаль, багато людей не знають ознак інсульту. Запам’ятати їх можна за абревіатурою МОЗОК: Мовлення. Порушення вимови, сплутаність слів. Обличчя. Раптова асиметрія обличчя або крива усмішка. Запаморочення. Втрата рівноваги, координації при ходьбі, різкий головний біль (ніби від удару). Очі. Раптове погіршення зору, двоїння в очах. Кінцівки. Раптова слабкість, оніміння, частіше з однієї сторони. Немає сил підняти руки. Тож, щоб розпізнати інсульт попросіть людину усміхнутися, сказати просте речення, підняти руку або обидві руки; висунути язик (при інсульті язик може бути викривлений або повернутий). Проблема з виконанням навіть одного із завдань – може бути ознакою інсульту. Не зволікайте, одразу телефонуйте 103. Повідомте фахівцям екстреної медичної допомоги про характерні ознаки у людини. Бригада екстреної медичної допомоги доставить пацієнта з підозрою на гострий мозковий інсульт не просто у найближчий медзаклад, а в той, що має договір з НСЗУ на лікування інсульту. Під час надання екстреної медичної допомоги місце реєстрації та проживання значення немає. Вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень - неправомірні. Які послуги з безоплатного лікування інсульту отримує пацієнт: Первинний огляд та оцінка тяжкості стану. Проведення нейровізуалізації при підозрі на гострий мозковий інсульт (не пізніше 60 хвилин з моменту звернення або доставлення пацієнта з підозрою на гострий мозковий інсульт). Лабораторні дослідження: клінічний і біохімічний аналіз крові, коагуляційний гемостаз тощо. Усі необхідні інструментальні дослідження. Зокрема, спіральна комп’ютерна томографія (СКТ) головного мозку включно з СКТ- ангіографією та/або МРТ головного мозку включно з неконтрастною МР-ангіографією у цілодобовому режимі. Тромболітична терапія включно з необхідними ліками при ішемічному інсульті. Ендоваскулярне нейроінтервенційне втручання. Нейрохірургічна допомога. Динамічне спостереження за функцією ковтання. Проведення консультації логопеда або терапевта мови та мовлення у перші 72 годин після госпіталізації. Консультації лікарів. Реабілітаційна допомога в гострому періоді. Цілодобове лікарське спостереження та медсестринський догляд в стаціонарних умовах. Забезпечення лікарськими засобами, зокрема, для тромболітичної терапії, визначеними Національним переліком основних лікарських засобів та галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я та медико-технологічних документів. Своєчасне проведення седації, анестезії та знеболення на всіх етапах діагностики та лікування. Харчування в умовах стаціонару. Більше про перелік послуг – на сайті НСЗУ nszu.gov.ua, в розділі Громадянам / Безоплатні послуги в Програмі медичних гарантій 2024 / Пріоритетні стаціонарні послуги. Або за посиланням: https://cutt.ly/EemHHHEL. Як переконатися, що швидка відвезла пацієнта в лікарню, де лікують інсульт? Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77 - оператор підкаже найближчі медичні заклади, що мають договір з НСЗУ на лікування інсульту. за допомогою аналітичної панелі (дашборду) “Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій”. Оберіть зліва у полі фільтрів область, населений пункт та у “Групу послуг” — “5 Медична допомога при гострому мозковому інсульті”. Карта покаже найближчі лікарні, які діагностують і лікують інсульт. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/SevDHJea Що робити, якщо в лікарні просять заплатити за медичні послуги, діагностику чи лікарські засоби? Якщо у внутрішньо переміщеної особи вимагали купувати ліки або оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, - це порушення прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку варто подати звернення про порушення: зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77 оформити через електронну форму на сайті НСЗУ: оберіть в меню зверху розділ “Громадянам”, далі - “Зворотній зв’язок. Тут ви можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги”. Або перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/5eb9XKbN
Зміни у призначенні пільг та визначенні права на житлові субсидії:
ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПІЛЬГ ЗАМІСТЬ ВЕТЕРАНА МОЖУТЬ ЧЛЕНИ ЙОГО РОДИНИ
ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПІЛЬГ ЗАМІСТЬ ВЕТЕРАНА МОЖУТЬ ЧЛЕНИ ЙОГО РОДИНИ
Зміни у призначенні пільг та визначенні права на житлові субсидії: ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПІЛЬГ ЗАМІСТЬ ВЕТЕРАНА МОЖУТЬ ЧЛЕНИ ЙОГО РОДИНИ Спрощено подання заяв на призначення пільги ветеранам і внесення відомостей до реєстру осіб, які мають право на пільги, для інших категорій пільговиків. Згідно з чинним законодавством, для призначення пільг, особа що має на них право, мала особисто звернутись до уповноважених органів. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 27 грудня 2023 року № 1395 «Про реалізацію експериментального проекту з удосконалення порядку взяття на облік ветеранів війни і надання їм пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу». Основні положення цього порядку: З травня 2024 року, за потреби, подати заяву на призначення пільг замість ветерана можуть члени його родини (до них належать, зокрема, чоловік, дружина, непрацездатні батьки, неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства II групи, особа, яка проживає разом з особою з інвалідністю внаслідок війни I групи та доглядає за нею, за умови, що особа з інвалідністю внаслідок війни не перебуває у шлюбі). Замість існуючих двох окремих запроваджену єдину спрощену заяву – про взяття на облік, як пільговика, і про надання пільг; Обсяг інформації, яку необхідно зазначати для призначення пільг, значно зменшився, адже опрацювання інформації, зазначеної у спрощеній заяві, здійснюється, зокрема, шляхом електронної інформаційної взаємодії між інформаційною системою Пенсійного фонду України та Єдиним державним реєстром ветеранів війни, інформаційною системою Пенсійного фонду України та Державним реєстром актів цивільного стану громадян через зіставлення інформації, зазначеної у спрощеній заяві, та інформації, отриманої від Мінветеранів, Мінюсту. У разі коли інформація, що надійшла з реєстрів, є некоректною/невідповідною або відсутня у реєстрах, така інформація може бути підтверджена особою ветерана війни або одним із членів його сім’ї шляхом надсилання сканованої копії підтвердних документів про себе та ветерана війни, або надання таких документів в паперовій формі з пред’явленням необхідних документів. Крім того, внесено зміни до Положення про Реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. № 117. Відтак, якщо пільговик із поважних причин (військова служба, хвороба, інвалідність тощо) самостійно не може звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України, то для включення до Реєстру інформації про пільговика (крім педагогічних, медичних і фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості та селищах) законний представник або дієздатний повнолітній член сім’ї пільговика, на якого поширюються пільги, може подати територіальному органу Пенсійного фонду України заяву, копії документів, які підтверджують родинний зв’язок із пільговиком, або копії документів, що підтверджують законність представлення інтересів пільговика, а також копії документів, визначені абзацом першим цього пункту, що підтверджують право пільговика на пільги. ПРО ОКРЕМІ ЗМІНИ В НАДАННІ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ Постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 2024 р. № 521 внесено зміни до постанови від 7 березня 2022 р. № 215, згідно з якою провадилися нарахування та виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану на території адміністративно-територіальних одиниць, де органи соціального захисту населення, а згодом органи Пенсійного фонду України не мали можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування. Таким громадянам виплати забезпечувалися АТ «Ощадбанк» шляхом перерахування коштів на банківський рахунок в банку, в якому відкрито рахунок одержувача, або здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему “MY TRANSFER” та АТ КБ “ПриватБанк”. У відповідності до постанови №521 Пенсійний фонд України з червня 2024 року припиняє нарахування та виплату пільг і житлових субсидій, які надавалися згідно з цією постановою. Відтак, одержувачам пільг і житлових субсидій, на яких поширюється дія постанови №215, необхідно до 1 липня 2024 року звернутися до територіальних органів Пенсійного фонду України та подати заяви та/або інші документи, необхідні для встановлення права/продовження виплати пільг та житлових субсидій. У разі звернення одержувача пільг/житлових субсидій до територіального органу Пенсійного фонду України в установленому порядку і прийняття територіальним органом Пенсійного фонду України позитивного рішення за результатами розгляду поданих документів, нарахування та виплата пільг і житлової субсидії поновлюється відповідно до законодавства, що регламентує порядок їх надання, і проводиться територіальним органом Пенсійного фонду України з місяця звернення особи. Одночасно впродовж травня-червня пенсійною службою вживаються заходи щодо індивідуального інформування таких осіб про зазначені обставини за допомогою всіх доступних засобів зв’язку. Водночас, зважаючи на реалії сьогодення і міграційні процеси, можуть мати місце випадки відсутності телефонного або іншого доступного засобу зв’язку з одержувачем пільг/житлової субсидії. Надання таким особам пільг і житлових субсидій відповідно до законодавства, що регламентує порядок їх надання, у разі позитивного рішення відновлюється з місяця припинення виплат у разі їх звернення до територіальних органів Пенсійного фонду України до 1 жовтня 2024 року, в інших випадках — з місяця звернення. Крім того, передбачено, що донарахування житлових субсидій та пільг, не виплачених протягом лютого 2022 року - червня 2024 року згідно з постановою №215, проводиться територіальними органами Пенсійного фонду України за зверненням одержувача. Отже, просимо громадян, виплата житлових субсидій та пільг яким здійснювалася відповідно до постанови № 215, не зволікати і вчасно звернутися до найближчого сервісного центру з заявою і документами для розгляду питання щодо продовження відповідних виплат. ПОВЕРНЕННЯ СУМ НЕПРАВОМІРНО ОДЕРЖАНИХ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ Людина, яка звертається за житловою субсидією, бере на себе відповідальність за подані відомості про свої доходи і майно, що визначають право на призначення житлової субсидії та її розмір. Переплата житлової субсидії – це надміру виплачені бюджетні кошти, отримані особою без достатньої правової підстави. Надміру отримані кошти субсидії неодмінно доведеться повертати. Найчастіше такі ситуації складаються внаслідок подання заявником недостовірних, неточних відомостей або ж неповідомлення органу Пенсійного фонду про зміну обставин, які впливають на обчислення розміру субсидії, її перерахунок, визначення права на зазначений вид державної допомоги. Законодавство передбачає два випадки, коли надмірно переплачена субсидія має повернутися державі: – у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії; – громадянин не повідомив про обставини, які впливають на перегляд права на призначення допомоги чи її розміри, упродовж 30 календарних днів після їх появи. За наявності зазначених випадків, виплата житлової субсидії припиняється, надміру отримані суми житлової субсидії громадянин має повернути на рахунок Пенсійного фонду України за наступними реквізитами: Одержувач – Пенсійний фонд України ЄДРПОУ – 00035323 МФО – 300465 Рахунок – № UA313004650000000025608300598 відкритий в АТ “Державний ощадний банк України”. Якщо особа відмовляється добровільно повернути суму надміру виплаченої їй житлової субсидії, то питання про примусове стягнення коштів вирішується в судовому порядку. У ЧЕРВНІ ПРАЦЮЮЧІ ПЕНСІОНЕРИ, ЯКІ НАБУЛИ ПРАВО НА ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЇ, ОТРИМАЮТЬ ПІДВИЩЕНІ ВИПЛАТИ З 1 квітня 2024 року пенсіонерам, які після призначення / попереднього перерахунку пенсії продовжували працювати та на 1 березня 2024 року набули 24 місяці страхового стажу, або менше ніж 24 місяців, але після призначення чи попереднього перерахунку пенсії пройшло два роки, проведено автоматичний перерахунок пенсії. Право на проведення такого перерахунку визначає страховий стаж, набутий станом на 1 березня, у тому числі у січні-лютому 2024 року. Оскільки до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відомості про сплату єдиного внеску за I квартал 2024 року надійшли у травні, перерахунок працюючим пенсіонерам проведено саме у травні. Перерахунок проведено без додаткового звернення. Уже в червні пенсіонери отримають збільшені розміри пенсійних виплат та доплату за попередні два місяці. ДО УВАГИ ГРОМАДЯН, ЯКИМ ВІДМОВЛЕНО У ПРИЗНАЧЕННІ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ У ЗВ’ЯЗКУ З НАЯВНІСТЮ ЗАБОРГОВАНОСТІ З ОПЛАТИ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ Особам, яким відмовлено у призначенні субсидії на наступний період у зв’язку з наявністю простроченої понад три місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком на суму понад 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн), для одержання виплат потрібно документально підтвердити сплату заборгованості або укласти договір про її реструктуризацію, або заборгованість, яку споживач не визнає, оскаржити в судовому порядку. Якщо питання заборгованості буде вирішено протягом двох місяців з початку неопалювального сезону, то на підставі наданих документів житлову субсидію призначать з 1 травня 2024 року (пункт 14 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848). Довідково Питання причин виникнення / порядку погашення заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг слід вирішувати з підприємствами – надавачами послуг, які здійснюють облік такої заборгованості.
Про реалізацію експериментального проєкту із запровадження мобільної бригади для надання соціальної послуги життєстійкості.
Центр надання адміністративних послуг «Дія Центр» Кам'янецької сільської ради інформує: З метою зниження загального рівня стресу і тривожності, формування навичок першої психологічної допомоги близьким, навчання стресостійкості та попередження психологічної травматизації внутрішньо переміщених осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах або належать до вразливих груп населення, осіб з інвалідністю, цивільного населення, яке постраждало від війни в нашій області започатковано реалізацію експериментального проєкту із запровадження мобільної бригади для надання соціальної послуги життєстійкості в територіальних громадах. Проєкт започатковано Департаментом соціального захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) за сприяння БО «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «РОКАДА». Реалізація проєкту відбуватиметься шляхом здійснення виїзних відвідувань територіальних громад мобільною бригадою життєстійкості, зокрема із залученням психолога, соціального менеджера, фахівця із соціальної роботи, а також до мобільної бригади долучатимуться фахівці Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат та управлінь соціального захисту населення районних державних адміністрацій (районних військових адміністрацій) щодо питань призначення та виплати державних соціальних допомог. Враховуючи зазначене, доводимо до відома жителів громади, щодо експериментального проєкту та просимо залучення зацікавлених осіб в отриманні відповідних послуг. Виїзд мобільною бригадою здійснюватиметься згідно графіку на 5-й тиждень червня (конкретно дату та годину буде уточнено та повідомлено).
БЕЗКОШТОВНІ ЮРИДИЧНІ КОНСУЛЬТАЦІЇ
https://rada.info/upload/users_files/04418340/e35dc143d1442836a059d1c6cd1f79f7.pdf
Про робочу зустріч між БФ "Право на захист" та ЦНАП "Дія Центр" Кам'янецької сільської ради
Між представниками благодійного фонду «Право на захист» та представниками Центру надання адміністративних послуг «Дія Центр» Кам'янецької сільської ради відбувалась робоча зустріч з питань підтримки внутрішньо переміщених осіб, які постраждали від війни. Зокрема, йшлося про можливість отримання компенсації за зроблений власним коштом ремонт житла, яке було пошкоджено внаслідок збройної агресії рф, про зміни до Постанови КМУ від 20.03.2024 року № 332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» та про створення Ради з питань внутрішньо переміщених осіб. Центр надання адміністративних послуг «Дія Центр» Кам'янецької сільської ради висловлює слова щирої вдячності представниками благодійного фонду «Право на захист» за небайдуже ставлення до проблем людей, які постраждали від війни, а також за можливість проговорити зміни в чинному законодавстві з питань надання допомог внутрішньо переміщеним особам. Безоплатна гаряча лінія БФ «ПРАВО НА ЗАХИСТ»: + 380 99 507 50 90; + 380 68 507 50 90; + 380 93 507 50 90.
Спільний проект Мінсоцполітики та Всесвітньої продовольчої програми ООН (ВПП) щодо додаткової соціальної підтримки осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю
https://rada.info/upload/users_files/04418340/423b0707fbb04d5cbe40951eb3a8434b.pptx
З 1 січня 2024 року прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць становить – 2 920 грн.
З 1 січня 2024 року прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць становить – 2 920 грн. на дітей до 6 років – 2 563 грн; на дітей віком від 6 до 18 років – 3 196 грн; для працездатних осіб – 3 028 грн; для осіб, які втратили працездатність – 2 361 грн. З 1 січня 2024 року мінімальна зарплата становить: у місячному розмірі: з 1 січня – 7 100 грн, з 1 квітня – 8 000 грн; у погодинному розмірі: з 1 січня – 42,6 грн, з 1 квітня – 48 грн
для ВПО
https://rada.info/upload/users_files/04418340/4c1a860de2b7c584dc8d322dd890ae89.pdf